BALKONSKO VRTNARJENJE SREDI MESTA

Imate željo po vrtnarjenju, pa nimate vrta? Bi si želeli sredi urbane džungle pridelati nekaj organske okusne zelenjave? Če je odgovor da, ste na pravi povezavi, kjer boste lahko med naslednjimi vrsticami dobili idejo kako začeti!


Pozno spomladi leta 2012 mi je v glavo šinila ideja, da bi imela vrtiček na balkonu sredi Ljubljane. Z nekaj kreativnosti sem sicer zelo pozno, v začetku avgusta (slika na levi), posadila semena korenja, solate, peteršilja in že večjo sadiko paradižnika in mi je do konca septembra (slika na desni) vse zraslo okusno in zdravo!! Pridelovanje mestne zelenjave za hobi preverjeno deluje, kljub temu da mi na balkon posije samo dopoldansko sonce...
 

Lani spomladi sem dobila idejo, da bi na mojem zelo majhnem balkonu, ki je res velikosti 1 m2, imela posajeno zelenjavo. Nekateri okoli mene so bili navdušeni, medtem ko so drugi menili, da sem čisto prismojena. Pa vendar, idejo sem uresničila in na mini balkonskem zabojnem vrtičku mi je uspelo pridelati nekaj glav solate, peteršilj, paradižnik in 2 šopa korenja, kar za začetek sploh ni slabo. Skupaj z ljubljenimi osebami sem tako uživala v nekaj okusnih obrokih domače mestno pridelane zelenjave, poleg golobov pa so me za spremembo na balkonu obiskovali tudi metuljčki, pikapolonice in čebelice. Izdelava mini balkonskega vrtička je pravzaprav precej preprosta, v večji meri potrebujemo le veliko volje in veselja ter malo rovarjenja po terenu. Na začetku mi je seveda pomagal tudi stric google, ki me je povezal do tega videa, kjer je učinkovito prikazano, kako si pripraviti zabojni vrtiček:



Torej potrebujemo en zaboj (v velikosti, ki si jo želimo imeti), meter, škarje in polivinil. Namesto polivinila sem sama uporabila kar blago, ker ga imamo doma veliko na voljo, vendar se v eni rastni sezoni razgradi, zato je v tem primeru naslednje leto potrebno izdelati novo prevleko. Je pa blago porozno, zato mi ga na dnu ni bilo potrebno preluknjati. Če uporabimo polivinil, moramo dno preluknjati, da lahko v primeru dežja ali pretiranega zalivanja odvečna voda odteka. Ko imamo zaboj s prevleko pripravljen, gremo na teren in naberemo nekaj malo večjih in nekaj malo manjših kamnov, ki jih položimo na dno zabojnika. To storimo zaradi stabilnosti in tudi zaradi zadrževanja vode. Po tem pa samo še nasujemo tla. Jaz sem tla nabrala na kup kar iz krtin in vmes primešala še nekaj razdrobljenega posušenega konjskega dreka iz bližnjega pašnika ter domačega komposta. Krtine so super, ker so tla obogatena z nutrienti in minerali, saj so nastala v naravi in počivala, vse dokler jih ni krt prevrtal in jih kot naročeno za našo uporabo nametal na površje. Mi potrebujemo le lopatko ali pa jih kar z rokami naberemo v zaboj. In to je vse. Nato se samo še odločimo, kaj bi si pridelali in posadimo semena. Vrsto zelenjave si izberemo glede na to, koliko časa  v dnevu nam na balkon sveti sonce, ki je ključni vir energije za rast rastlin. In seveda, tekom rasti ne pozabimo zalivati. Toplo priporočam vsem vrtičkarjem po duši in tistim, ki se boste lotili česa podobnega, želim veliko uspeha.

Špela Bavec

Špela B

Instagram